Vart tog våren vägen?

Ja, som rubriken lyder: Vart tog våren vägen? Igår var vädret i och för sig fint, men det blåste ganska bra. Idag har det regnat och haglat, samtidigt har det, som maken brukar säga, blåst en halv pelikan. Helt otroligt. Som att kliva rakt in i hösten igen... Bara att ta fram vinterjackan och tjocka halsduken igen då och invänta vinter. Skulle bli kring 3 grader nästa vecka, och jag som hade tänkt inviga säsongen för mina capris. Jaja, det får väl vänta ett tag till då :-(

Jag har ivart fall tänkt mig protestera lite mot vädret makter och fortsätta med vårtecken.

I fredags stod påskliljorna bland krokusarna och trängdes i vårsolen.



Visst är de söta :-)

Kikade till krokusarna när jag var ut tidigare idag, och de låg skrämda längs marken. Antar att de försöker hålla sig undan för vindarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback