Första dagen i mitt nya liv

I måndags började mitt nya liv. Jag är numera en arbetande kvinna. Känns riktigt skönt faktiskt. Vad gör jag då... ja, kan säga som så att jag jobbar för en kundsupport för en större bank. Mer än så tänker jag jag inte säga.. vill ju inte avslöja allt för mycket. Men det är mycket telefon och mail ivart fall. Vi är 8 nya som börjat. Ett litet specialprojekt är det tydligen. Men vi är ett underbart gäng och vi kommer få störtkul tillsammans.

Har suttit i utbildning sedan i måndags och blivit helt fullmatad med info. Känns som det blir system overload snart. Och imorn är det tänkt att vi ska ta egna samtal, är lite smånervös faktiskt.
På måndag börjar det stora allvaret. Men det blir rätt soft ändå har jag en känsla av. Vi kommer inte att ha hand om ett så brett supportområde. Mest informativt.


Men det har varit en enorm omställning för de små. Lämnar dem på dagis vid 7.45 och hämtar dem strax efter 17. Blir väl lite bättre när det verkligen börjar. Har i och för sig skrivit upp mig för att helst ta morgon och förmiddagspass, och att jag helst satsar på en heltid. Så blir det att börja som tidigast 7.45, det innebär att barnen ska på dagis kring 6.45. Vet inte riktigt hur länge man kommer jobba, men de räknar med från ett par timmar upp till 8 timmar. Tycker nästan lite synd om dem. Men kan ju inte gå hemma för alltid heller. De trivs ju jättebra på dagis, och de vill inte hem när jag hämtar dem.
De här dagarna har väl varit extra hårda mest på grund av att Tommy inte varit hemma. Det underlättar ju lite när man är två om allt.

Annars vet jag inte om det är så mycket att tillägga om mitt liv just nu. Och ja luzz, jag har tänkt mig att lägga upp bilder på det jag köpte i helgen... snart :-)

Ska även försöka att bli bättre på att skriva i min blogg. Har ju lite mer att skriva om nu :-p


Avslutar med ett fint litet citat från sonen: Pojkar kan inte få barn, pojkar får en napp. image28

Kommentarer
Postat av: Helena

Haha ja d e bra. Spännande å se dina fynd. Kul att d verkar bra på jobbet iaf. Å citate från Phoenix e ju d bästa på länge *lol* ;)... hehe...

Kraam!!!

Postat av: Linda

Kul å läsa att du kommer trivas på nya jobbet!!! Det är samma för mig, trivs riktigt bra på Stream faktikst, för första gången på riktigt länge känner jag ett enormt lugn i mig när jag tänker på att åka till jobbet.. tar det som ett tecken på att det är så gott som rätt nu! :-)

2007-03-08 @ 22:27:01
URL: http://piddersfru.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback