Ebba von Sydows basklädeslista

Kom över den här och tyckte det skulle vara spännande att utsätta min graderob för ett litet test. Mest bara för att se om det är något jag behöver.

KLÄDER
  • Två par jeans -  Ja, har nog 4...
  • En kashmirkofta - Nej, har en i mohairblandning
  • Ett par svarta finbyxor - nej, har lite svårt att hitta ett par som inte ger ridbyxe-lår. Så är det när man inga former har.
  • Ett par svarta shorts - Njae, har ett par short jag sytt av ett par gamla chinos, men är mest en capri-tjej
  • En vit skjorta - Japp, en fin vit med vita broderier på fram. Ett second handfynd
  • En kavaj - Ja, en svart från HM
  • En svart kofta - Ja, en har jag.
  • En kofta i en annan färg - 3, en currygul och två vita.
  • En jeanskjol - Ja, en som blivit för stor och en som fått en reva.
  • Två svarta toppar - ja, har fler också
  • Två vita toppar - Ja, två men använder dem inte
  • Två svarta linnen - Har bara ett, men det blir säkert fler
  • Tre vita linnen - Ja, det har jag i alla fall.
  • En trenchcoat - Japp, en svart kort modell från Vero Moda inköpt förra våren.
  • En vinterkappa - Nej, faktiskt inte. Kände inte för kappa när jag köpte ny vinterjacka. Men nästa år blir det nog en kappa
  • En svart klänning - Ja, en från KappAhl. Men jag köpte den på second hand..

SKOR
  • Ett par partysandaletter - ja men de är lite stora.
  • Ett par svarta och/eller chokladbruna boots - Har ett par svarta stövlar om det räknas, och ett par bruna med patchwork men de läker in vatten.
  • Ett par ballerinor - Ja, ett par svarta med kilklack och ett par vita (om de nu kan kallas ballerians) Vill ha ett par ljusgula till sommaren
  • Ett par partyskor - Ja, de flesta skor går väl att använda som partystkor. Har ett par jättesöta bruna pumps från Pieces.
  • Ett par söta gummistövlar - Nej, har aldrig förstått mig på sånt...
  • Två par gympaskor - ett par rosa som är så utslitna att tårna snart kikar ut. Sen har jag mina grusskor(fotbollsskor)

ACCESSOARER
  • En mellanstor vardagsväska - Japp, min röda dixie
  • Ett par mörka solglasögon - Nej, dottern hade sönder mina.
  • Ett par skinnhandskar - Nej, är mer för stickat. Men har ett par i vinyl från 60-talet
  • En pashminasjal - Nej, kör med stickat där också
  • En weekendbag - Nej, vad är det?
  • En partyhandväska - Ja, en liten svart söt.
  • En kuvertväska - Ja, en som går i guld/brons från Friis.

Säkert en del man skulle behöva, men är inte så bas av mig.

Kommentarer
Postat av: Anonym

De där med baskläder är lättare för oss herrar:

7 kalsonger... jo har ett par för varje dag
100 t-shirts... jo har bra många.
10 jeans.... har väl några iaf.
20 Strumpor... Jo köper sånna dära 10 pack från intersport nån gång per år
Övrigt... ja de som man har glömt bort i garderoben så klart.

2007-03-17 @ 23:19:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback