Det blir aldrig som man tänkt sig

Så var det meninget att man skulle göra första "riktiga" dagen på jobbet idag. Och vad händer? Jo, min lillstumpa åker på feber. En liten förkylning och en krånglande mage. Har varit en lite smågnällig natt, lite sömn både för mor och dotter. Så vi lämnade storebror på dagis och gick hem igen. Lillstumpan har suttit under täcket i soffan  och sett film hela förmiddagen. Aptiten har börjat komma igång ivart fall, men det lutar åt att man blir hemma imorn också. Maken har ju en anställningsintervju så han kan inte ta henne med på jobbet heller.

Appropå anställningsintervju. Igår ringde det till mig från en klädbutik i Köpenhamn. Eller ja.. hon ringde från Spanien. Missade självklart samtalet, och blev sådär lagomt chockad när jag lyssnade på hennes meddelande i mobilsvar. Sökte det jobbet i januari eller något sådant, och inte alls i den butiken på Strøget utan i Lyngby. Ska dit på intervju i morgon eftermiddag, efter jobbet såklart. Är just nu i valet och kvalet... Känns lite dumt att behöva säga upp sig på det nya jobbet.. men är det ett riktigt bra erbjudande jag får så kan jag ju inte tacka nej. Att jobba i en klädbutik är ju en dröm för mig. Och just den klädbutiken vore helt otroligt. Och en tillsvidaretjänst är ju bättre än en projektanställning, dessutom slipper man de tidiga mornarna.
Så vi får båda en händelserik dag imorn.


Passar även på att dela med mig av lite vårtecken. Dessa växer precis utanför vårt hus

image32image31

Kan ju dela med mig av lite väder också. En underbar vårdag, solen skiner frånen molnfri himmel. Det var 11 grader varmt kl 12, enligt smhi. Det blåser lite, men sånt hör ju till här nere...

NU är nog våren här trots allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback