Forgett the box!

Så har Karolina Skande på aftonbladet uttalat sig lite  om det jag menade i mitt senaste inlägg: Våga vara personlig! Tänk utanför boxen, bryt tabun och gå din egna väg. Kan inget annat säga än Amen. Frågan är då om detta inte kommer ge en ny fluga. Alla kommer gå omkring i en massa abstrakta mönster och mixa och matcha lite hur som helst. Frågan är då om just detta med personligt hamnar i skymundan i alla fall då? Är lite rädd för att detta kommer leda till en ny karbontrend hos alla modeoffer. Och då blir det ju inte så att man tänker utanför boxen, man flyttar den ju bara på den. Mitt förslag är att skrota boxen, gräv ner den djupt och glöm den!




Själv går jag i shoppingtankar, igen. Har fastnat för ett par
knickers (bak) från BlendShe och en t-shirt från Zeitgeist. Båda finns hos Smartgirl.dk. Eller ja, t-shirten är på rea och det finns ett exemplar kvar. Min storlek också. Vet inte om jag är beredd att våga gå miste om den.
Men nu har det ju blivit lite mycket den senaste veckan. Så vet faktiskt inte om jag har råd att unna mig detta. Men väntar jag tills lönen kommer finns en stor chans att t-shirten är borta. Och då blir jag nog lite besviken faktiskt.

Och för er som är lite haj på danska kan ju själva översätta texten på t-shirten :-p

Hittade för övrigt en cool jacka på JC här om dagen. En parkasmodell i armykammoflage. Hade gärna haft den i sommar. Men vet inte riktig om det gör sig tillsammans med min garderob. Överväger dock fortfarande en jeansjacka. Har sett på rea, så det kan nog kanske bli en sån. Problemet med dem är att de egentligen är så tråkga... men vem vet, kanske kan hitta något guldkorn.



Uppdatering: Så har man beställt kläderna. Kommer nästa vecka!

Ang Jah Hollis kommentar: Jo, att jag stavar dåligt det vet jag, det är även något jag arbetar på. Men vi är ju inte alla lika bra på allt. 
Och visst, är väldigt många look-a-like's när det gäller modebloggare. Men Samma gäller ju där. Irriterar mig också på alla modebloggar som ser likadan ut. Därför har jag bland annat inte valt att hela tiden visa upp vad jag har på mig hela tiden. Det gäller ju att hitta en personlig nisch här också. Jag är rätt ny i änmet och har inte riktigt hittat min plats än, därför blir det lite blandat utbud här. Har dock planer på vad jag ska göra med min blogg, temat mode och design kommer däremot vara huvudtemat.

Kommentarer
Postat av: Jah Hollis

Ja, om alla vågade vara personliga, kunde man ju lägga ner en massa illa stavade modebloggar. Eller? ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback