Jag bryr mig, gör du?

För ett tag sedan hade Aftonbladet en artikelserie om mobbning, under parollen "Bryr du dig?". Jag tyckte det var ett bra initiativ, som dessvärre verkar ha runnit ut i sanden. Den artikelserien drog ialla fall upp gamla minnen hos mig. Händelser som jag försökt lägga bakom mig, gömma undan och glömma. Men på något sätt dras de alltid upp till ytan av olika andledningar, som denna artikelserie och FRIENDS reklamkampanjer.

Nu har jag bestämt mig för att sluta gömma mig för mitt förflutna, och istället acceptera det. Berätta om det, även om det kommer göra ont många gånger. Både för mig och de nära som ännu inte vet något. Därför har jag skapat en till  där jag kommer skriva om just detta ämne: Mobbning. För ja, jag har blivit utsatt för mobbning.

Tanken med bloggen är inte att kasta skit på de som frös ut mig. Utan det är mer ett sätt för mig att få utlopp för all aggression och rädsla detta har skapat inom mig. För mig spelar det ingen roll om någon kommer läsa det jag skriver. Men lite hoppas jag på att det kommer kunna vara till hjälp för andra, i samma situation.

Detta är bara något jag inte orkar bära inom mig längre, eftersom det kväver mig mer och mer för varje dag som går.


image74

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback