Denna väntan...

Ok, den här dagen började med 40 minuters telefonkö till vårdcentralen. Dotterns ena öra har varat i helgen, så vi misstänkte en infektion. De har en tid kvar, 14.20. Och jag börjar jobba 10. Efter det blev det stress till dagis. Gick så snabbt att dottern kom dit i t-shirt, hade inte ens knäppt hennes jeans. Som tur var hade hon en extra tröja på dagis så hon slapp frysa när de skulle ut och leka. Kommer på jobbet lagomt till 10. Delade buss med en skolklass som hade mått bra av en ljuddämpare. Tur man har mp3-spelaren.

Jobbar till kl.13, köper nån minipizza på 7eleven till lunch och rusar till bussen. Kommer till dagis hämtar dottern och ett bussbyte senare är vi vid vårdcentralen. Anmäler oss och sen börjar den eviga väntat. Folk kommer och blir inropade efter att ha väntat i 5 - 10 minuter. Vi fick vänta i 70 minuter. Sen gick jag och frågade om de glömt oss. Visade sig vara något fel med patientlistorna. Vi hade aldrig kommit med. Just my luck. Örat visade sig vara som vi misstänkte. En infektion i mellanörat. Fick penicillin och örondroppar. Så får vi bara hoppas på att det går över.
Var klar vid 4. Som tur var hade maken slutat lite tidigare, så han hämtade grabben. Blev mcd till middag, vilket min mage inte var så glad över. Där blev det däremot mer väntan. Hade fått fel beställning, så det var bara att be om en ny. Var en kvinna där som var vänlig att hjälpa mig med brickorna. Det är härligt med sådana människor.

Dagens goda gärning måste bli att ge bort mat till hemlösa. Eller ja, hann bara äta halva min pizza innan bussen kom. Och den här herrn stod och letade burkar i papperkorgen närmast hållplatsen. Kändes alldeles för kallt och hjärtlöst att bara slänga den mitt framför ögonen på honom. Och det var inte bara så att jag kastade den på honom, utan mer att jag erbjöd honom den. Han såg väldigt paff ut. Det är nog inte så vanligt är jag rädd. Men han tackade och tog emot. Antar att jag får tillbaka för det en vacker dag.

nu ger jag mig för ikväll... tänkte krypa upp i soffan. Men vad ska man se? Nått om några överviktiga ungdomar på bantningsläger? Nä, va...


Jaja, var meningen att jag skulle ha en härlig bild från
Delicatos senaste reklamkampanj. Men mitt usb-uttag vill inte samarbeta. Hittar telefonen genom filetransfer-programmet, men hittar inga filer. Första gången hittade den filen, men kraschade mitt i allt och miste mottagning. Behöver seriöst en ny laptop...

Men ialla fall, för er som är nyfiken finns den bilden här. Visst ser den chokladkakan så himla smaskig ut :-)
Finns fler bilder från kampanjen på deras hemsida.

Kommentarer
Postat av: ORLOF

Sådärja adda lite på karmakontot med pizza :D

2007-04-15 @ 12:26:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback